Ganime TOSUN Vali Mehmet Kılıçlar Anaokulu Eskişehir/ ARALIK AYI MÜFREDAT ENTEGRASYONU
ARALIK AYI ETKİNLİK PLANI 22/12/2020
Okul
Adı: Vali Mehmet Kılıçlar Anaokulu
Sınıf/Şube:
5 Yaş/ A şubesi
Öğretmen:
Ganime TOSUN
Etkinlik Adı -
İçeriği: Aç Kapıyı Bezirganbaşı oyunu/ Hareketli-Grup oyunu
Etkinliğin Çeşidi: Oyun Etkinliği
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Motor Gelişim Alanı
Kazanım
1: Yer değiştirme hareketleri
yapar.
Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda
yürür.
Kazanım
5: Müzik ve ritim eşliğinde
hareket eder.
Göstergeleri:
Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı
ardına yapar.
Sosyal- Duygusal Gelişim Alanı
Kazanım 7. Bir işi veya görevi başarmak için kendini
güdüler.
Göstergeleri: Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe
başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.
Kazanım
9: Farklı kültürel özellikleri
açıklar.
Göstergeleri:
Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri
söyler.
Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin
benzer ve farklı özelliklerini söyler.
Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel
özellikleri olduğunu söyler.
Kazanım 15. Kendine güvenir.
Göstergeleri: Gerektiğinde liderliği üstlenir.
Dil Gelişim Alanı
Kazanım
2: Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru
kullanır.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu
ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını
ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini
ayarlar.
ÖĞRENME
SÜRECİ
Öğretmen sınıfa elinde ilginç bir kutuyla girer. Ve çocuklarda
merak uyandırarak kutunun içinde neler olabileceğini sorar. Kutunun içinden Dünya Çocukları resimleri olan kartları
çıkartır.Ülkeleri,dilleri,yemekleri,oyunları neler olabilir konuşulur
çocuklarla.Daha sonra bizim ülkemizde çok eski zamanlardan beri oynanan “Aç
Kapıyı Bezirganbaşı”oyununu öğreneceğiz diyerek oyun ve kuralları anlatılır.
Önce sayışma yapılır,
iki çocuk seçilir, bunlar “bezirgân” olurlar. Bezirgânlar, arkadaşlarına
duyurmadan kendilerine birer isim bulurlar. (Aslan-kaplan, elma-armut vb.
birbirine yakın başka adlar da takılabilir).
Alana bir çizgi çizilir. Bezirgânlar, çizginin
iki yanında olmak üzere, karşılıklı geçerler, el ele tutuşurlar; ellerini
yukarı kaldırarak “kapı” yaparlar. Öteki çocuklar tek sıra biçiminde
dizilirler; bunlar “kervan” olurlar.
Kervancılar, “Aç Kapıyı Bezirgan Başı” şarkısını
söyleyerek kapıdan geçmeye başlarlar. Şarkının son dizesi, “arkamdaki yadigâr
olsun, yadigâr olsun” söylendikten sonra, hangi çocuk kapı içinde kalmışsa o
çocuk bezirgânlar tarafından (kollar arasında tutularak) alınır.
Bezirgânlar, alınan çocuğun kulağına
seçtikleri iki kelimeyi sorar. Hangi kelime söylendiyse o çocuğun arkasına
geçer; belinden tutar, bekler. Şarkı devam eder ve bir çocuk kalıncaya kadar
aynı kurallarla sürer.
Oyunun
sonunda iki grup ortaya çizgi çeker ve birbirlerini kendi çizgilerinin tarafına
doğru çekip oyunu kazanmaya çalışırlar.
MATERYALLER: -
SÖZCÜKLER: BEZİRGANBAŞI, YADİGAR, KERVAN, ÜLKE
KAVRAMLAR: Arka-Ön, İçinde-Dışında, Eşit-Eşit Değil
DEĞERLENDİRME
Bu kutunun içinde sizce ne olabilir?
Dünya Çocukları sizce hangi oyunları oynuyor?
Oyunda zorlandığınız bir konu oldu mu?
Oyunu sevdiniz mi?
Bu oyunu daha önce oynamış mıydınız?
Oyunu oynarken eğlendiniz mi?
Oyunun sonunda 2 grup eşit sayıda mıydı?Eşit olsa oyunun sonu nasıl
olurdu?
DEĞERLENDİRME:
Program
açısından; Plan; pandemi şartları nedeniyle uzaktan
eğitimde uygulandı. Etkinlik çocuklarda farklı
zeka türlerini ortaya çıkarmaya yönelik yapıldı.Uzaktan eğitimde ailelerde
etkinliğe dahil edilerek hem çocukları ile kaliteli zaman geçirme fırsatı
sunulmuş oldu, hem de etkinlik zenginleştirildi. Uygulanan etkinlikle kazanım
ve göstergelere ulaşılmaya çalışıldı.
Çocuk
açısından; Uzaktan eğitimde oyundan çocuklara
bahsedildi. Benzer videolar izlendi ve müziği tekrarlandı. Oyun ailelerinde
çocukluğunda oynadığı oyun olunca ailelerde çocuklarda oyuna eğlenerek katıldı.Oyun
çocukların gelişim düzeyine uygundu. Çocukların aktif katılımı
sağlandı.Çocuklarda yeni bir şey öğrenmenin heyecanı vardı.
Öğretmen açısından; Etkinlik çocukların ilgisini çekebilecek şekilde sunuldu. Etkinlik sunulurken velilerle takım çalışması yapıldı ve onların katılımı sağlandı. Uzaktan eğitimde de olsa çocukları da velileri de güdüleyebilmek güzeldi.
Comments
Post a Comment