Ganime TOSUN Vali Mehmet Kılıçlar Anaokulu Eskişehir/ ARALIK AYI MÜFREDAT ENTEGRASYONU

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI

                                     ARALIK AYI ETKİNLİK PLANI                              22/12/2020

Okul Adı: Vali Mehmet Kılıçlar Anaokulu                                                                            

Sınıf/Şube: 5 Yaş/ A şubesi

Öğretmen: Ganime TOSUN

Etkinlik Adı -  İçeriği: Aç Kapıyı Bezirganbaşı oyunu/ Hareketli-Grup oyunu

Etkinliğin Çeşidi: Oyun Etkinliği

KAZANIM VE GÖSTERGELER

Motor Gelişim Alanı

Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.

Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür.

Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.

Göstergeleri: Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

Sosyal- Duygusal Gelişim Alanı

Kazanım 7. Bir işi veya görevi başarmak için kendini güdüler.

Göstergeleri: Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar. Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.

Kazanım 9: Farklı kültürel özellikleri açıklar.
Göstergeleri:
Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.
Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.
Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler.

Kazanım 15. Kendine güvenir.

Göstergeleri: Gerektiğinde liderliği üstlenir.

Dil Gelişim Alanı

Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar.
Konuşurken/şarkı söylerken sesinin şiddetini ayarlar.

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen sınıfa elinde ilginç bir kutuyla girer. Ve çocuklarda merak uyandırarak kutunun içinde neler olabileceğini sorar. Kutunun içinden Dünya Çocukları resimleri olan kartları çıkartır.Ülkeleri,dilleri,yemekleri,oyunları neler olabilir konuşulur çocuklarla.Daha sonra bizim ülkemizde çok eski zamanlardan beri oynanan “Aç Kapıyı Bezirganbaşı”oyununu öğreneceğiz diyerek oyun ve kuralları anlatılır.

 Önce sayışma yapılır, iki çocuk seçilir, bunlar “bezirgân” olurlar. Bezirgânlar, arkadaşlarına duyurmadan kendilerine birer isim bulurlar. (Aslan-kaplan, elma-armut vb. birbirine yakın başka adlar da takılabilir).
Alana bir çizgi çizilir. Bezirgânlar, çizginin iki yanında olmak üzere, karşılıklı geçerler, el ele tutuşurlar; ellerini yukarı kaldırarak “kapı” yaparlar. Öteki çocuklar tek sıra biçiminde dizilirler; bunlar “kervan” olurlar.
Kervancılar, “Aç Kapıyı Bezirgan Başı” şarkısını söyleyerek kapıdan geçmeye başlarlar. Şarkının son dizesi, “arkamdaki yadigâr olsun, yadigâr olsun” söylendikten sonra, hangi çocuk kapı içinde kalmışsa o çocuk bezirgânlar tarafından (kollar arasında tutularak) alınır.

 Bezirgânlar, alınan çocuğun kulağına seçtikleri iki kelimeyi sorar. Hangi kelime söylendiyse o çocuğun arkasına geçer; belinden tutar, bekler. Şarkı devam eder ve bir çocuk kalıncaya kadar aynı kurallarla sürer.
 Oyunun sonunda iki grup ortaya çizgi çeker ve birbirlerini kendi çizgilerinin tarafına doğru çekip oyunu kazanmaya çalışırlar.
 

MATERYALLER: -

SÖZCÜKLER: BEZİRGANBAŞI, YADİGAR, KERVAN, ÜLKE

KAVRAMLAR: Arka-Ön, İçinde-Dışında, Eşit-Eşit Değil

DEĞERLENDİRME

Bu kutunun içinde sizce ne olabilir?

Dünya Çocukları sizce hangi oyunları oynuyor?

Oyunda zorlandığınız bir konu oldu mu?

Oyunu sevdiniz mi?

Bu oyunu daha önce oynamış mıydınız?

Oyunu oynarken eğlendiniz mi?

Oyunun sonunda 2 grup eşit sayıda mıydı?Eşit olsa oyunun sonu nasıl olurdu?

 

DEĞERLENDİRME:

 

Program açısından; Plan; pandemi şartları nedeniyle uzaktan eğitimde uygulandı. Etkinlik çocuklarda farklı zeka türlerini ortaya çıkarmaya yönelik yapıldı.Uzaktan eğitimde ailelerde etkinliğe dahil edilerek hem çocukları ile kaliteli zaman geçirme fırsatı sunulmuş oldu, hem de etkinlik zenginleştirildi. Uygulanan etkinlikle kazanım ve göstergelere ulaşılmaya çalışıldı.

 

Çocuk açısından; Uzaktan eğitimde oyundan çocuklara bahsedildi. Benzer videolar izlendi ve müziği tekrarlandı. Oyun ailelerinde çocukluğunda oynadığı oyun olunca ailelerde çocuklarda oyuna eğlenerek katıldı.Oyun çocukların gelişim düzeyine uygundu. Çocukların aktif katılımı sağlandı.Çocuklarda yeni bir şey öğrenmenin heyecanı vardı.

 

Öğretmen açısından; Etkinlik çocukların ilgisini çekebilecek şekilde sunuldu. Etkinlik sunulurken velilerle takım çalışması yapıldı ve onların katılımı sağlandı. Uzaktan eğitimde de olsa çocukları da velileri de güdüleyebilmek güzeldi. 

Comments

Popular posts from this blog